Zabawy podwórkowe i chodnikowe - jak się kiedyś grało?

Dodane: 09-09-2016 18:24
Zabawy podwórkowe i chodnikowe - jak się kiedyś grało? Kiedyś młodziaki lubiły spędzać czas na świeżym powietrzu i ciężko było je zaprowadzić do domu. Warto sprawdzić gry edukacyjne chodnikowe i odciągnąć dziecko z przed komputera. Artykuł o zabawach na zewnątrz.

Ciesz się świeżym powietrzem i świeżymi pomysłami!

Bycie rodzicem to niełatwa sprawa i wie to każdy, kto nazywa się mamą lub tatą. Jeżeli i my sami nosimy któryś z tych tytułów, to wiedzmy, że kryje się za nim odpowiedzialność między innymi za to, by nasze dzieci nauczyły się aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu. Nie trzeba sześciolatka zabierać od razu w góry, by nauczyć go, co to ruch.

Już same zabawy przed domem lub blokiem mogą pokazać naszej pociesze, że o wiele lepiej jest grać i bawić się z przyjaciółmi w słońcu majowego dnia niż siedzieć przed komputerem i grać w gry. Jeżeli to my nie zaszczepimy w naszej latorośli tego bakcyla do wychodzenia z domu, to istnieje niezwykle wysokie prawdopodobieństwo, że nikt inny tego za nas nie zrobi.


Krótka definicja terminu gry

Gra ? czynność o ustalonych zasadach, w której udział bierze jedna lub więcej osób. Od innych rozrywek grę oddziela istnienie ścisłego zbioru zasad gry, od innych skodyfikowanych czynności jej rozrywkowy charakter.

Termin gra jest też używany w wielu (niepowiązanych z sobą) dziedzinach nauki, a jego znaczenie zależy od rozważanej dyscypliny.

Gry mogą mieć charakter zarówno fizyczny (gra w piłkę nożną) jak też umysłowy (szachy) bądź hazardowy (ruletka). Wiele gier ma charakter pośredni między tymi kategoriami. Większość gier, choć nie wszystkie, ma charakter konkurencyjny i celem gracza bądź grupy graczy jest pokonanie pozostałych uczestników. Występują również gry komputerowe, które w dzisiejszych czasach zdominowały to pojęcie.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Gra


Wymagania do spełnienia przy projektowaniu placu zabaw

Ciekawe i funkcjonalne miejsce zabaw można osiągnąć dzięki profesjonalnemu i stworzonemu z wyobraźnią projektowi. Stosowane rozwiązania uwzględniać powinny m.in. takie czynniki jak:

potrzeby dzieci, młodzieży, dorosłych i rodziców
zróżnicowanie ukształtowania otoczenia
warunki klimatyczne, w tym: zwiększone występowanie nasłonecznienia, wiatru, czy deszczu
warunki dotyczące ewentualnego zanieczyszczenia lub hałasu
bezpieczeństwo i funkcje urządzeń

Wymiary elementów i stopień skomplikowania konstrukcji poszczególnych urządzeń do zabawy, powinny odpowiadać docelowej grupie wiekowej użytkowników.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Plac_zabaw



© 2019 http://tvsat.warszawa.pl/